کد خبر: ۱۶۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
 مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس: 

 خانواده کانون اصلاح و آسیب جامعه است

 مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: خانواده کانون اصلاح و آسیب جامعه است، اگر خانواده اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود و اگر خانواده آسیب ببینید، جامعه دچار شبکه و زنجیره‌ای از مشکلات می‌شود.

مهدی مؤمن‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: در تحلیل موارد آسیب‌های اجتماعی به این نکته پی می‌بریم که آسیب‌ها اگرچه در مفهوم متعدد هستند؛ اما در مصداق اشتراک زیادی دارند، به این نحو که یک کانون آسیب باعث ایجاد آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی متعددی می‌شود.

 وی افزود: اگر ما بتوانیم این کانون‌های آسیب را اصلاح کنیم و اثرگذاری کنیم، نه فقط یک آسیب بلکه شبکه‌ای از مشکلات و آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی را حل می‌کنیم.

 مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ادامه داد: اندیشمندان از زوایای مختلف کانون اثرگذاری را ارزیابی و مورد بررسی قرار داده‌اند؛ اما در نهایت به جمع‌بندی رسیده‌اند و آن مسئله خانواده است.

 مؤمن‌زاده خاطرنشان کرد: خانواده کانون اصلاح و آسیب جامعه است، اگر خانواده اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود و اگر خانواده آسیب ببینید، جامعه دچار شبکه و زنجیره‌ای از مشکلات می‌شود.

 وی اضافه کرد: از این جهت آسیب‌های اجتماعی را باید خانواده محور تحلیل کنیم، ما نباید تمرکزمان را روی افراد بگذاریم، بلکه تمرکز باید روی ارتباطات افراد در خانواده باشد، اگر این ارتباطات و خانواده اصلاح شوند، آن زمان افراد می‌توانند مسائل و چالش‌های خودشان را حل کنند.

 مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس با طرح این سؤال که اگر کانون اصلاح و آسیب جامعه را خانواده ببینیم، برای این کانون مهم‌ترین برنامه چیست، پاسخ داد: امکانات و فرصت‌ها و توان ما محدود است، پس ما ناچار هستیم که از میان راه حل‌های موجود، انتخاب کنیم چراکه نمی‌توانیم راهکارهای مختلف را امتحان کنیم.
 مؤمن‌زاده در ادامه گفت: در ارزیابی آسیب‌های اجتماعی به این نتیجه می‌رسند که افزایش آگاهی یکی از مهم‌ترین راهکارهای اصلاح کانون خانواده است، خانواده آگاه خانواده‌ای است که می‌تواند در مسیر توانمندی خودش استفاده کند.

 وی در پایان تأکید کرد: راهکار تقویت و اصلاح خانواده آموزش است، آموزش فراگیر، همه شمول و خانواده محور، آموزشی که خانواده محور و فراگیر باشد راهکار مهم و حل آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان